Quiche Lorraine cu praz


Mai intai vreau sa zic ca reteta am luat-o din Good Food si o reproduc exact ca acolo. Dupa ce am facut niste "cercetari" pe google, am descoperit ca numele nu e tocmai cel potrivit, dar daca asa au zis ei, zic si eu.
Chiar daca quiche este considerat un fel de mancare frantuzesc, el isi are originile in Germania. Denumirea vine de la "kuche", care inseamna prajitura. Reteteta originala continea doar oua, bacon afumat si smantana. Mai tarziu, s-a adaugat si branza in compozitie. Daca adaugam ceapa avem un quiche Alsacienne (cred ca ce am facut eu se incadreaza mai degraba aici). Aluatul era initial cel de paine, dar acum se foloseste aluat fraged sau chiar foetaj.
In zilele noastre avem multe varietati de quiche lorraine : cu broccolli, ciuperci, sunca, fructe de mare, cascaval etc.
Eu am facut cu praz si bacon afumat si a iesit foarte bun, ce-i drept. Data viitoare insa o sa incerc cu foetaj in loc de aluat de tarta.

Aluat:
- 150 g unt, 80 % grasime
- 300 g faina alba
- apa
- sare
Umplutura:
- 4 oua
- 150 g smantana grasa
- 2-3 linguri de lapte
- 150 g bcon afumat
- 2 fire de praz


Se taie untul in cuburi mari, se aseaza intr-un bol, se adauga faina si se amesteca pana capata consistenta unui nisip. Se toarna apa si se framanta, cu grija sa nu se lipeasca. Se adauga si putina sare. Se formeaza o bila care se imbraca in folie alimentara si se tine la frigider 20 de min.




Se taie baconul bucatele mici si se prajeste. Se taie prazul rondele si se prajeste intr-o alta tigaie, cu putin ulei de masline.



Se scoate aluatul din frigider si se intinde. Se asaza aluatul intins intr-o forma de tarta si se gaureste in cateva locuri cu o scobitoare. Se da 15 min la cuptorul preincins la 160 grade.



Preparam umplutura. Se bat ouale cu telul, se adauga smantana si laptele. Se adauga sare si piper alb. Se scoate blatul din cuptor, se toarna peste el umplutura si deasupra se asaza prazul siu baconul.




Se mai lasa la copt pana se coaguleaza umplutura.




1 comentarii:

noi2 spunea...

Multumesc tare tare mult! Soooo nice ce ai facut tu la tine pe blog! ;)

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef