Ciocolata de casa (Baton)



Nu stiu voi cum ii ziceti, dar eu de cand sunt mica stiu desertul asta sub denumirea de "baton", desi in cartile de bucate apare ca si ciocolata de casa. Reteta asta e reteta de baton cu care am crescut, asta o facea mama si asta o fac si eu acum, avand in vedere ca am mostenit cartea de bucate, care poate intra cu succes la categoria antichitati :D
E a 2-a oara cand fac baton. Prima oara am facut alb cu o reteta luata de undeva de pe net, dar atunci am pus un pic de esenta de lamaie si nu ne-a placut ca nu avea gustul ala de lapte praf (care mie personal imi place la nebunie).
Asta de cioco a iesit foarte, foarte bun desi mi s-a parut un pic cam multa cacao. Dar am trecut repede peste asta :P Avem nevoie de:
- 250 gr lapte praf
- 500 gr zahar
- 200 gr unt
- 100 gr cacao(mi s-a parut cam mult, data viitoare o sa pun vreo 70-80)
- 150 ml apa
- 200 g alune intregi sau pisate(eu am pus 80, ca doar atat avea punga, dar puteti face si fara)


Se face un sirop din apa si zahar si se lasa sa se dizolve zaharul. Amestecam laptele praf cu cacaoa. Batem untul spuma, apoi adaugam amestecul de lapte praf si cacao si mai batem pana se omogenizeaza. Iasa un fel de pasta mai tare.




Punem siropul din apa si zahar pe foc iute si lasam cateva minute, pana se leaga ca un sirop de dulceata si are o consistenta lipicioasa, asa ca mierea. Il lasam un pic sa se raceasca apoi il amestecam cu pasta de unt si lapte praf. Adaugam si alunele si omogenizam.




Turnam in forme. Eu am pus in forme de silicon sa nu ma mai complic cu folii de plastic si alte alea, dar daca nu aveti puteti pune intr-o tava tapetata cu folie transparenta.



Lasam cateva ore sa se intareasca, portionam si mancam cu pofta :D






3 comentarii:

Anonim spunea...

E foarte buna delicioasa!

Anonim spunea...

Prea putin lapte praf. Nu se va intari. Recomand 500 gr lapte praf RARAUL 26 la 500 gr zahar si 150 ml apa. Unt 100 gr (de ajuns), cacao 100 gr

Anonim spunea...

eu am facut asa cum scria in reteta si nu mi sa intarit delok:(

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef