Ciorba de burta



Mie nu imi place ciorba de burta. Razvi, in schimb, o adora. Si pentru ca stiam cat de mult ii place lui, mi-am luat inima in dinti si m-am apucat. Ma gandeam ca poate nu am nimerit eu cele mai fericite variante... Ce-i drept, de data asta am mancat zeama (ca burta nu pot, totusi) si a fost buna. Razvi zice ca a fost cea mai buna ciorba de burta mancata pana acum :D E ceva de lucru la ea, dar daca va place, merita din plin.
Mai intai avem nevoie de supa de vita, pentru care avem nevoie de:
- zarzavat (2 morcovi, jumatate de telina, 2 patrunjei, un pastarnac, o ceapa)
- 1 kg oase de vita
- 1 cub Knorr de vita


Punem la fiert oasele cu zarzavaturile intr-o oala mare (cred ca de 4 sau 5 litri era a mea) si le lasam vreo 2-3 ore, adaugand apa cand scade. Adaugam si cubul Knorr, sare si piper.


Acum pentru ciorba propriu zisa ne trebuiesc:
- 1 pachet de burta prefiarta, taiata fideluta (cred ca 1300 gr a avut)
- 500 ml smantana
- 4 galbenuse (in poza apar doar 2 oua, dar am folosit 4 galbenuse)
- 1 capatzana de usturoi
- 1 gogosar in otet
- zeama de la un borcan de 800 gr de gogosari murati (se poate pune si otet simplu, dar e mai gustos asa)


Strecuram supa de vita. Punem burta la fiert in supa de vita. Aprox 30 - 40 de minute am lasat-o eu. Nu trebuie mai mult, ea e oricum prefiarta.


Legumele (nu punem ambii morcovi, doar 1) le pasam in robot. Usturoiul il dam si pe el prin presa. Amestecam smantana cu legumele pasate si cu galbenusele. Gogosarul il taiem marunt si il adaugam la ciorba. Acrim ciorba cu otetul de pe gogosari. Puneti cate putin si gustati pana ajugeti la gustul care va place. Punem vreo 3 linguri de ciorba peste usturoi, face un mujdei si il adaugam si pe el in ciorba. Condimentam dupa gust si oprim focul.





Luam cateva linguri de ciorba si punem peste comozitia de smantana. Lasam ciorba sa se racoreasca vreo 3-4 minute, apoi adaugam smantana cu zarzavaturile si galbenusele in ciorba in fir subtire si amestecand.
Cel mai bine ar fi sa o lasti cateva ore pentru ca aromele sa se intrepatrunda, e mult mai buna dupa ce sta un timp.

8 comentarii:

kata spunea...

ca sa o poti manca si tu, iti recomnad sa faci cu ciuperci pleurotus in loc de burta....iese la fel de buna....si daca sotul tau nu e prin preajma sa vada ce ai pus in ea o sa creada ca e tot ciorba de burta pe care o stie el ;)

noi2 spunea...

yummy, ciupercile imi plac de numa'! :D sigur o sa incerc asa, multzu pentru pont :)

Guybrush spunea...

Cand aud de Knorr si de burta prefiarta (pe deasupra si taiata) in vine sa dau cu laptopul de aragaz. Am ajuns aici cautand ceva originalitate. Dar scuza-ma , ce ai facut se cheama "fiertura de burta". Il apreciez e sotul tau pentru rabdare si diplomatie.

noi2 spunea...

OMG, sper ca laptopul tau e intreg!!! Imi pare rau ca ti l-am pus in pericol, cum ai mai fi putut tu sa cauti retete originale pe net?? Anyway, am accepta oricand o invitatie la o ciorba de burta facuta de tine...
P.S. : Ne poti trimite pozele cu ciorba ta de burta AUTENTICA, poate te bagam la special guests...

Anonim spunea...

mda...
sper ca nu supar prea tare, dar guybrush cam are dreptate (eu de 30 de ani fac ciorba de burta); desigur, nu ma indoiesc ca ciorba de mai sus a fost suficient de buna pentru cei ce maninca ocazional.

din pacate ce vrea el nu mai exista de mult: era 'burta de salonta', sau cea vinduta direct de abatoarele 'comuniste'; astazi singura varianta e cumpararea de burta proaspata din piata - extrem de riscanta, eu am incercat de 3 ori si am aruncat-o dupa fierbere, de fiecare data.

intr-adevar, pe piata romaneasca (in intreg spatiul european, de altfel) nu mai exista decit burta feliata, prefiarta, congelata, import italia sau germania. ea provine din burta refrigerata importata de regula din spatiu non-ue, curatata, albita si violent tratata, intrutotul inadecvata pentru gurmanzii avizati. practic, din ea, nu iese altceva decit ce se vinde in orice restaurant. eu n-am mai facut de vreo 3 ani, fiindca nu-mi gasesc ce-mi trebuie, inca mai astept sa apara niscai importuri alternative din mexic sau america de sud.

revenind la retete, am sa spun doar ca cea de mai sus e o tentativa cam pretioasa a unuia care se straduieste sa faca o ciorba de burta cu care sa rupa gura tirgului; cu timpul va descoperi ca n-are nevoie de knorr, de gogosarii cu otetul lor cu tot (oricit de mult ii place aroma, si mie-mi place), ca nu iese nimic cu legume (care nu se lasa in ciorba nici intregi nici pasate), usturoi si smintina cumparate de la billa, ca nu se fierbe carne, etc.

dupa care va trece la 'rafinamente' de genul: burta proaspata vs burta congelata ? genunchi de vaca sau copite de vitel ? cum se indeparteaza grasimea nedorita inainte de fierbere ? (grasimea 'rea' da gust 'rau' daca e fiarta in ciorba), cit de intensa e flacara ? care este orientarea cutitului la taierea bucatilor fierte ? etc.

dar o problema tot nu o va putea rezolva satisfacator: de unde sa procure burta de vita 'comestibila' ?

acelui 'bucatar', deja familiarizat cu acest delicios preparat balcanic, ca si lui guybrush, ii recomand incercarea de pre-pregatire a burtii de la

http://www.cyclingforums.com/rec-food-recipes/209863-romanian-tripe-soup-ciorba-de-burta.html

s-ar putea s-o incerc si eu (cu mici modoficari) daca gasesc un furnizor de burta proaspata de incredere si rabdarea necesara.

d.

ps: exista o explicatie extrem de prozaica pentru uriasa diferenta (pe care n-o divulg aici) dintre burta proaspata ce se vinde in prezent in piete si cea ce se vindea in anii '80, '90 direct de catre abator. 'aia de-atunci' faceau ceva ce 'astia de-acum' nu fac, dar nu recunosc in ruptul capului ca n-o fac. este o operatie relativ simpla, absolut necesara, dar implica un pic din ceva ce (in romania ca si aiurea) in ziua de azi se gaseste extrem de rar. ati ghicit: munca.

Anonim spunea...

Foarte adevarate afirmatiile acestui " anonim". O ciorba de burta adevarata nu se obtine din aceasta burta prefiarta, knorr-ul iese din discutie in mod evident si nu mai comentam de acei gogosari in otet si zeama lor.Dar foarte adevarat ca pentru cei care mananca ocazional ar putea fi chiar delicioasa.

In concluzie cred ca trebuie sa mai cautati reteta potrivita....!!!

Anonim spunea...

la ce va bagati sa comentati,sa criticati,daca nu aveti nici un gand de incurajare pentru cei care totusi isi dau silinta sa faca ceva ce nu le place sa manance?ii de apreciat ca totusi a facut ciorba de burta pentru ca ii place sotului ei ..cate in ziua de azi lasa de la sine pentru a face pe placul sotului ? daca nu va place ciorba de burta care a postat-o,treceti mai departe,mai sunt si alte retete,dar nu va mai apucati de criticat si de facut pe marii bucatari.
Nu-ti place,schimba pagina !!!

p.S. pentru Noi2 "nu baga tot in seama ce se scrie.daca sotului tau ia placut inseamna ca a fost ceea ce el astepta cu adevarat.poate altii care critica,critica din invidie ca ciorba lor nu a fost laudata de partenerii lor :))"

bafta si in continuare ;)

Anonim spunea...

ptr a fi mai aratoasa la servit, caleste un morcov ras in ulei, iar cand e gata strecoara uleiul peste ciorba. Uleiul o sa-i dea un aspect deosebit

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef