Bretzel (covrigi bavarezi)


Nu stiu cati dintre voi ati fost la Oktoberfest. Eu una n-am ajuns inca. Well, daca ati fost, sigur i-ati vazut, daca nu i-ati si gustat! Yep, chiar despre ei e vorba! Despre bretzel! Nu i-am mancat de la Oktoberfest, ci de la o brutarie dintr-un satuc din Germania. Intr-o dimineata rece nemteasca, nu-ti mai trebuie altceva decat 2 bretzel proaspeti si o cana calda de ceai. In Romania i-am gasit doar la Kaufland si luam de cate ori imi aminteam de ei. Mama e si mai mare fan bretzel. Deci as putea spune ca de cand i-am dus bretzel facuti de mine sunt idolul ei :)). Evident ca nu a crezut ca i-am facut eu... Sa va spun si parerea mea: nu au gustul celor de la Kaufland, dar se apropie bine de tot. In principiu, sunt foarte foarte buni!
Avem nevoie de:
- 500 gr faina
- 25 gr drojdie
- 1 lingurita de zahar
- 30 ml ulei sau unt
- 270 ml apa caluta
- 1 lingurita sare
In plus, pentru oparit:
- 2 l apa
- 12 lingurite bicarbonat de sodiu
- 4 linguri sare


Amestecam drojdia cu lingurita de zahar si amestecam pana se lichefiaza. Adaugam apa calduta si amestecam pana se dizolva drojdia. Punem faina intr-un bol si facem o gaura in mijloc, unde punem apa cu drojdia si uleiul. Amestecam putin pana se omogenizeaza cat de cat si adaugam si sarea. Framantam pana obtinem o bila de aluat care nu se lipeste de maini. Lasam la dospit 45 min-o ora.



Luam o bila de aluat cam de 60-70 de gr (eu am facut asta din ochi, nu am cantarit) si o rulam pe masa de lucru, in asa fel incat sa obtinem o "funie", in mijloc mai groasa si la capete mai subtire. Sper ca m-am facut inteleasa...Dam apoi forma de covrig. Imaginile cred ca sunt mai utile decat explicatiile mele :)




Tapetam o tava cu hartie de copt. Punem la fiert cei 2 litri de apa cu bicarbonatul si sarea. Cand fierbe, punem 2-3 covrigi inauntru si lasam cam 30 de secunde. Ii scoatem cu o paleta si ii punem direct in tava. Presaram deasupra sare grunjoasa. Eu n-am avut si am pus normala. Sugestia mea e sa modelati doar cati bretzel incap in tava o data, fiindca altfel se usuca... eu i-am copt in vreo 3 ture. Deci modelati covrigi, opariti, puneti in tava si dati la cuptor. Si repetati de cate ori e nevoie.



Dam la cuptor la foc mediu pana prind culoare uniforma. Eu i-am lasat cam 20 de minute. Sunt foarte, foarte buni!




Reteta de aluat de aici.

5 comentarii:

Anonim spunea...

deci cred ca de 1 decembrie o sa-i fac:) am nevoie de umbrela...imi ploua in gura! spor la bucatarit in continuare!:) btw am vrut sa las si un nume da sincer nu ma pricep la "chestiile" alea ,asa ca ...sunt Carmen;)

noi2 spunea...

Carmen, welcome! cu intarziere de o mie de ani raspund si eu :-s. Sper ca i-ai facut si ti-au placut. Spor si tie, ca inteleg ca si tu bucataresti :)

carina spunea...

ale dear eu si bogdan te felicitam :) trebuie sa mentionez ca bogdan ar vrea sa te infieze,dar ma gandesc ca ai mai primit propuneri in acest sens :P te pup ...carina

noi2 spunea...

:))) de infiat inca nu a vrut nimeni sa ma infieze, doar de nevasta vor toti sa ma ia, deci prefer propunerea voastra :D lots of hugs 4 both of you!!!

Anonim spunea...

i-am făcut şi sunt mai mult decât buni, încercaţi

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef