Mousaka de cartofi


Sincera sa fiu, nu stiu foarte multe despre mousaka. Stiu doar ca e specific greceasca si ca era preferata mea cand eram mica. Si din cate am auzit reteta originala se face si cu vinete si deasemenea carnea trebuie sa fie de vita sau miel. Eu am facut doar cu cartofi, cartofi fierti in coaja, si carne de porc. Se poate face si cu cartofi cruzi si cu cartofi prajiti. Ce-i drept cu cartofi prajiti are mai multa savoare, dar...era mult prea multa grasime pentu gustul nostru, avand in vedere ca am facut cu porc. O sa incerc si varianta cu cartofi prajiti, dar eventual cu carne slaba de vita, ca sa compenseze.
Avem nevoie de:
- 6-7 cartofi fierti in coaja
- 500 gr carne tocata
- 200 gr smanatana
- 2 cepe mai mici sau una mare
- 2 oua
- 4-5 linguri pasta de rosii
- o rosie (optional)
- 200 gr cascaval feliat
- condimente pentru cartofi


Calim ceapa in 3 linguri de ulei. Adaugam carnea, prajim putin si adaugam jumatate de cana de apa. Adaugam pasta de rosii si mai lasam pe foc pana scade toata apa. Condimentam dupa gust.




Batem ouale si le amestecam cu smanatana. Adaugam sare sau vegeta in cazul meu.


Ungem o tava yena cu unt si asamblam asa: un strat de cartofi taiati felii, condimente pentru cartofi, un strat de carne, un strat de smantana cu ou. Continuam pana umplem tava. Ultimul strat trebuie sa fie de cartofi, dar taiati foarte subtire. Peste punem rosiile feliate, cascavalul si deasupra un strat subtire de smantana cu ou. Condimentam.





Dam la cuptor pana se rumeneste deasupra.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef