Chestnut bomb


Asta e one of the best deserts de pana acum. E atat de fin si elegant si sofisticat (ma refer la gust). Evident asta e parerea noastra :D Cei care nu sunt prieteni cu piureul de castane s-ar putea sa nu fie in asentiment, desi are doar aroma de piure de castane, aroma care se imbina perfect cu ciocolata, alunele, migdalele...si frisca, of course! Bun, stergem frumos tastatura pe care am salivat pana acum si ne apucam de treaba.
Avem nevoie de:
- 500 gr piure de castane (cel unguresc-strongly recommended!)
- 150 gr zahar
- 150 ml apa
- 100 gr migdale sau alune de padure maruntite (eu am pus jumatate migdale jumatate alune)
- 200 gr + 40 gr margarina sau unt
- 200 gr ciocolata amaruie


Punem pe foc apa cu zaharul. Lasam pana se topeste zaharul. Lasam un pic sa se raceasca si amestecam cu piureul de castane. Adaugam migdalele si alunele. Topim pe bain-marie 100 gr ciocolata si adaugam si ciocolata topita in compozitie. Batem cele 200 de gr margarina. Adaugam comozitia de castane si mai mixam pana se omogenizeaza.




Forma in care urmeaza sa punem compozitia se tapeteaza cu folie de plastic. Eu am pus intr-o forma de chec, dar in reteta originala era intr-o forma rotunda, ca o cupola. Doar de aia ii zice "bomb" :D Deci o puneti in ce credeti ca e mai ok, avand in vedere ca dupa ce sta la rece o rasturnati. Lasati la frigider peste noapte sau cel putin 6 ore.


Cand e gata racita, topim pe bain-marie ciocolata ramasa cu cele 40 de gr margarina si turnam glazura peste bomba. Eu am mai pus deasupra niste alune maruntite. Servim NEAPARAT cu frisca! Cu frisca adevarata, nu la tub, asa cum am facut eu, ca se topeste si nici nu are acelasi gust. Gata desertul! Bon appetit! ;)





Reteta de pe blogul Palachinkai (care by the way, ma repet, e superb).

7 comentarii:

Cris spunea...

mmmmmm! delicios!!!pacat ca eu vreau sa ma las de zahar, asa ca o sa incerc ceva mai...soft. :) dar arata traznet!

olguta spunea...

unde gasesc piure de castane la noi? ca tare as incerca si eu reteta asta

noi2 spunea...

@Crisa and Florin : well, ce-i drept, e ceva zahar in desertul asta, dar onestly, merita din plin facut macar o data!!
@olguta : eu am vazut in kaufland, la raionul de congelate, in zona unde gasesti si pizza semipreparata. Din asta unguresc. Mai este si romanesc, ala il gasesti la borcan, pe acolo pe unde sunt si gemurile. Nu stiu de unde esti tu, dar in Timisoara gasesti in piata, la cei care aduc produse din Ungaria. Sigur gasesti cam in orice hiper/supermarket. Daca faci, da-mi de stire si zi-mi daca ti-aplacut :D

Laura spunea...

vaaaaaaaaaaai!!!!!! nu pot sa cred!!!!!!!! pai la cum arata torturile alea..sunt sigura ca tu reuseai sa-mi faci tortul de mireasa asa cum visam!! :(( ..speachless! :| Laura

Laura spunea...

..si mai ceva..referitor la "Chestnut bomb"..:| ..puteai sa specifici exact!!ce margarina lu' peste trebuie luata!..ca eu asa parasuta..am luat ceva asa..ce imi parea mie margarina de praji..am luat "Unirea"..si mi-a iesit o bomba pestrita (s-a taiat)..si vai ce salivam eu dupa desertu' ala :((..oricum, pana sa incorporez margarina si sa stric totul..am tot gustat din compozitie, imi imaginez ca varianta reusita e kiar delicous!..la Cata i-a placut si varianta pestritza totusi! :D

noi2 spunea...

First, multzu pentru aprecieri, dar stai linistita ca nu-s ele(torturile) asa perfecte precum arata in poze,dar sunt in proces de perfectionare :D
And second- apare in poza ce margarina am folosit...adica Delma pentru copt si gatit. Tot una ieftina. Nu Rama. Ce rau imi pare ca nu ti-a iesit :( era la temperatura camerei margarina? asta recunosc ca nu am specificat... :-s

Adrea port spunea...

Am cautat si eu dar nu am gasit piure de castane

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef