Ciorba de perisoare


Nu cred ca exista roman care sa nu fi mancat macar o data ciorba de perisoare. Ce-i drept, in opinia mea, e una dintre cele mai bune ciorbe. Exista o gramada de retete, evident. Eu asta o stiu de la mama si mi se pare una dintre cele mai bune pe care le-am mancat.
Avem deci nevoie de:
- 500 gr carne tocata
- 2 morcovi
- 2 patrunjei (radacina)
- o gulie
- 3 cepe (2 pentru ciorba si una pentru perisoare)
- un sfert de telina
- un ardei
- un pastarnac mic
- un ou
- 2 linguri de orez
- 2 linguri leustean uscat (daca aveti proaspat e si mai bine)
- jumatate plic bors magic


Taiem ceapa si ardeiul marunt si restul legumelor le dam pe razatoare ("tehnica" asta o folosea mama cand eu am inceput sa aleg legumele din ciorba, daca va plac mai mari, le puteti taia si pe ele cubulete)


In 5 linguri de ulei calim ceapa si ardeiul aproximativ 3-4 minute, adaugam si restul legumelor,mai calim un minut, adaugam jumatate de cana de apa si le mai lasam la inabusit cateva minute.


Adaugam 3 - 3,5 litri de apa si lasam sa fiarba la foc mic.


Ne ocupam de perisoare. Tocam marunt ceapa. Amestecam carnea tocata cu oul, ceapa si orezul. Asezonam cu sare si piper si amestecam pana se omogenizeaza. Formam bilute de marimea unei nuci si le punem in ciorba. Lasam sa fiarba la foc mic 1 ora - 1 ora si jumatate.



Cand e aproape gata, adaugam leusteanul. La sfarsit punem si borsul, sare, vegeta si piper si mai dam cateva clocote. Se serveste cu smantana.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef