Pizza


Dintre toate retetele de aluat de pizza, asta e cea mai apropiata de cea cumparata. La fel nu o sa iasa niciodata, din cauza cuptorului. Cea facuta in pizzerii e coapta pe vatra (cea autentica) si clar are alt gust. O alta chestie e temperatura foarte ridicata la care trebuie coapta. Noi avem cuptor pe gaz si temperatura nu e asa mare :( Dar tot a iesit foarte buna! Reteta de aluat am luat-o de aici.
Pentru aluat avem nevoie de(ingrediente pentru 2 pizza) :
- 500 gr faina
- 20 gr drijdie proaspata
- 250 ml apa plata calduta (nu fierbinte fiindca anuleaza proprietatile drojdiei)
- o lingurita miere
- 5 linguri ulei de masline
- o lingurita sare
Pentru topping...fiecare dupa preferinte. Insa remember: less is more! Nu incarcati pizza foarte tare!


Ne ocupam de aluat. Amestecam drojdia cu mierea, apoi turnam amestecul in apa calduta.


Intr-un bol mare punem faina. In mijloc, facem o adancitura, in care turnam amestecul de apa, miere si drojdie si uleiul. Framantam pana obtinem un aluat elastic, care nu se lipeste de maini si lasam la dospit 3 ore.


Dupa ce a dospit, impartim aluatul in 2 bile egale. Dam drumul la cuptor(la maxim). Intr-o tava de pizza, intindem o bila de aluat CU MANA! Fara sucitor! Aluatul se intinde DOAR cu mana,mai exact cu buricele degetelor.


Incepem apoi sa punem toppingul. Ungem cu un strat de sos de rosii (nu ketchup) peste care presaram oregano, apoi eu am pus diferite tipuri de mezeluri(salam,sunca, bacon), ciuperci proaspete, curatate de pielita, taiate feliute si calite intr-o tigaie teflonata, fara nici un pic de ulei, doar in zeama pe care o lasa ciupercile. Le-am lasat pe foc pana s-a evaporat toata apa ce au lasat-o. Peste am pus din loc in loc cascaval. Ideal e cu mozzarella proaspata. Am facut si cu mozzarella si e mult mai bun, chiar daca e mai scump. Si am mai pus cateva masline negre.
Cealalta pizza am facut-o cu sunca, ciuperci, ardei si ceapa.


Dam la cuptor, la temperatura maxima, pana e rumenita putin. Eu am lasat aprox 15 minute.


2 comentarii:

Anonim spunea...

"Dar tot a iesit foarte buna!"- De acord cu tine!

noi2 spunea...

Nu mai e valabil, acum avem cuptor electric, deci ce ai mancat tu era deja cu upgrade :P

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef