Tort diplomat


La o petrecere sau la o nunta cu un tort diplomat nu ai cum sa dai gres. In principiu place tuturor. Asta a fost si motivul pentru care l-am facut si eu, pentru ca urma sa il impartim, fiindca pentru noi2 e mult prea mare. Ne place, dar preferam ceva cu ciocolata :D
Facem mai intai un blat. Daca nu aveti chef sa faceti blatul, puteti sa cumparati unul sau sa inlocuiti cu piscoturi. Daca va hotarati sa faceti blatul acasa aveti nevoie de:
- 8 oua
- 8 linguri de zahar
- 8 linguri de faina
- 1/2 plic de praf de copt



Batem albusurile spuma tare, adaugam zaharul, apoi galbenusurile. Amestecam faina cu praful de copt si incorporam in compozitie, dar cu o lingura prin miscari de sus in jos.




Ungem o tava de tort cu unt si o tapetam cu faina. Turnam compozitia in tava si dam la copt pt aprox 20 de minute. Verificam cu scobitoarea daca e copt.


Asa ceva ar trebui sa arate(mie mi s-a ars putin pe fund, recunosc, dar am razuit cu un cutit partea aia) :


Ne ocupam acum de crema. Avem nevoie de:
- 500 ml frisca
- 6 galbenuse
- 6 albuse
- 6 linguri de zahar
- 3 pliculete zahar vanilat
- 2 plicuri gelatina
- 250 ml lapte
- o mana de stafide si fructele dintr-un compot de ananas(sau ce fructe va plac)


Frecam galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat. Adaugam laptele putin cate putin pana il incorporam pe tot. Fierbem compozitia pe bain-marie pana se ingroasa ca o ciulama.




Preparam gelatina conform instructiunilor de pe plic, o lasam sa se raceasca si o adaugam in "ciulama"



Batem frisca. Separat batem albusurile. Incorporam albusurile in frisca, apoi adaugam putin cate putin compozitia fiarta pe bain-marie. Adaugam si fructele.



Taiem blatul in 2,pe lungime. Luam unul din blaturi, il punem inapoi in tava de tort (cu pereti detasabili), il insiropam cu sucul de la compotul de ananas, turnam crema si lasam la rece jumatate de ora, sa se inchege putin. Mie mi-a iesit crema destul de moale, de asta am lasat-o un pic la frigider. Apoi punem deasupra cel de-al doilea blat si dam la rece pentru cateva ore sau de pe o zi pe alta.


Decoram cu fructe, frisca, ciocolata sau cum va place mai mult. Eu am decorat cu portocale,kiwi si cirese si frisca. O parte am si colorat-o...portocaliu am vrut eu, dar in pitoreasca noastra tara se gasesc doar coloranti alimentari de foarte proasta calitate si nu mi-a iesit tocmai cum am vrut, dar per ansamblu a fost ok :)



6 comentarii:

Ligia spunea...

Vai, ce pofta mi-ai facut. Trebuie sa fac si eu...

gaby's blog spunea...

arata foarte frumos. felicitari!

noi2 spunea...

multzumeeeesc :D

Anonim spunea...

cum aţi făcut decorul pe partea laterală?

Vlad Marcu spunea...

azi m-am luat dupa tine si am facut si eu un diplomat, de fapt primul :D doar cu 6 oua, dar a crescut pana sus la tava detasabila blatul

Anonim spunea...

Abia l-am bagat in frigider...o sa vad maine cum iese. oricum , la gust e minunat, multumim de reteta.

Trimiteți un comentariu

Contact

Pentru torturi la comanda :
0769 280 509

Torturi si prajituri

Flori cu stil

Foto-video

Persoane interesate






Toate retetele sunt pe Petitchef